lördag 22 december 2012

En eftertanke innan jul!!

Har nu pysslat och lagat mat o grejat i köket i flera dagar!! Har varit så kul men längtar lite till på julafton då man bara kan slå sig ner o ta det lungt. Stressa har jag inte gjort men varit effektiv. Ett och annat utbrott kanske gubben har fått stå ut med men nu känner jag mig sååå nöjd. Även om senapen smakar skit och knäckebrödet blev mjukt. Finns ju att köpa i affären!!! 

En tanke som slog mig nu på morgonen när jag höll på med dem sista klapparna och det sista pysslet var från något vi såg på igår. Jag och Johan har nämligen följt "Historieätarna" på TV. Med Erik Haag och Lotta någonting. Ett program där dem tar upp olika epokers matkultur i sverige. I går så var det 40 talets tur. Och dem som vet vem min mamma är kan ju räkna ut att hon är född just på 40 talet. Dem pratade då om att man på krigstiden och runt där var väldigt duktiga på att ta vara på maten. Man använde helt enkelt den mat som fanns och slängde sällan något. Något som min mamma är väldigt duktig på. Det är liksom svårt att slänga mat. Detta har ju då såklart min mamma i viss mån överfört till mig. Vilket jag på ett sätt är väldigt glad för. dem säger ju att det är viktigt för barn att skapa, det tror jag det är för oss vuxna med. 

Hepp nu ska jag packa ihop alla mina saker som står överallt i lägenheten och efter att vi varit på Melvins 4 års kalas dra mig hemåt Hjo för en mysjul. Funderade ett tag på att vara duktig och ta tåget. Men vid senare eftertanke och en syn på allt som ska med hem så ändrade jag mig snabbt. 

Så en riktigt God Jul och Gott Nytt År till er alla!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar