torsdag 20 december 2012

Handleds värmare

När mina föräldrar häromveckan var här nere i göteborg så tog vi en sväng till julmarknaden i Haga. Där stod det några tjejer som sålde handledsvärmare. Sååå enkelt så jag var ju bara tvungen att åka hem o fundera på hur jag skulle göra!!! Såå det blev en tur till stoff och stil för att köpa ullfilt. Sen var verkstan igång!! Jag fick också lära mig hur man gjorde knapphål på min kära symaskin. O tänk vad mycket grejer man har i sina gömmor!!! Detta blev slutresulatet!!




Jag klippte till bitarna och gjorde en knapphålssöm så jag sen bara kunde sprätta upp ett litet hål. Sydde på något snyggt band, antingen virkat eller vad som finns hemma att dekorera med. Sen var det bara att sy ihop i svish så e dem klara!! Så snyggt att ha under kappan eftersom den stickerfram en liten bit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar