torsdag 20 december 2012

Förkläden.


Eftersom det tillverkas barn på parti o minut hemma i Hjo så fick det i år bli julklappar som är bra att ha!!! Och så klart så går det att tillverkas hemma!!! Var och letade vaxduk på tygaffären men hittade tyvärr inget så igår var jag nära på att strunta i det. Men men när jag sedan kom hem och drog fram allt...vad hittade jag inte då!! Precis det jag skulle ha hemma!! det gillar jag. Vad huset har att erbjuda helt enkelt. Vet dock ej om dem kommer att passa eftersom jag inte hade någon att testa på så dem kan ju ev. vara lite stora. Men som mamma säger, då har dem något att växa i!!!  Så tack så jätte mycket Hanna för detta braiga tips!!!




Glöm ej att klippa hack i kanten när du gör den rundade kanten. 

Att limma på första bokstaven i namnet är ett bra tips för att veta vilket som är vems. 

Det kan ju vara så att det tillverkas många knodds och då vet ni vart ni ska vända er om det  behövs fler!:)

När jag ändå höll på med allt detta så hittade jag såklart ett gammalt projekt. Skulle för ett tag sedan göra ett förkläde till Johans farmor som har fått en stroke och en hjärnblödning och sitter i rullstol. Och det är ju inte jätte kul med hakklapp alltid om man är borta. Så då kan man ju alltid sy ihop ett förkläde med stor uppsamlingsficka i fram. I vaxduk så klart så de e lätt att torka av!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar