måndag 12 november 2012

Banankaka

Ja man kan tro att jag är ett riktigt banan freak. Men det är så tacksamt att baka med. Eftersom jag tills nu haft ett system att ha alla mina recept på lappar som alltid försvinner så fick jag leta upp ett annat recept på banan kaka eftersom Farmors receptlapp visst försvunnit. Men jag måste säga att det är aldrig fel att prova något nytt.

Banankaka:
1 dl socker
2 dl florsocker
150 g smör
3 st bananer
2 st ägg
3 dl mjöl
1 tsk bakpulver
0,5 tsk kanel
0,5 tsk ingefära
50 g nötter

Vispa socker, florsocker och smör och tillsätt sedan ägg och banan. Vispa smeten tills den är slät. Rör ner mjöl, bakpulver, kanel och ingefära. Hacka nötterna och rör i. Baka kakan i varmluftsugn på 175°C i 30-35 min eller tills kakan är klar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar